Les companyies aèries es comprometen amb les persones discapacitades

Fa unes setmanes es va celebrar l’edició 75 de l’Assemblea General anual de l’Associació del Transport Aeri Internacional (IATA) a Corea del Sud. Una de les decisions que es van prendre va ser aprovar una resolució per la millora de l’experiència dels viatges aeris de les persones que pateixen alguna discapacitat.

Una de les conclusions va ser comprometre’s a garantir als passatgers amb discapacitat “uns viatges segurs, confortables i dignes” i per això es demana als governs que utilitzin els principis fonamentals de la IATA per complir aquest objectiu. Aquest va des de canviar l’accessibilitat a la inclusió laboral dins del sector dels viatges.

“Les companyies ens vam avançar en el seu temps, fa 50 anys, establint estàndards per garantir que els passatgers amb discapacitat tinguessin accés als viatges aeris. Però ara hem d’anar més enllà. El número de persones amb discapacitat augmentarà quan les poblacions creixin i envelleixin. Amb aquesta resolució la indústria es compromet a garantir que els passatgers amb discapacitat puguin viatjar de manera segura i digna”, deia Alexandre de Juniac, conseller delegat de IATA.
Entre 2016 i 2017, la sol·licitud de cadires de rodes ha augmentat fins el 30%. Molts cops sense garantir el benestar del passatger. A part de treballar en el servei durant el vol, també es tracta de la millora de condicions en els aeroports.

 

Les companyies aèries es comprometen amb les persones discapacitades
Idioma