L’aviació comercial emet el 2% de les emissions globals de CO²

Què passaria si comparéssim l’aviació comercial amb un país? La població seria equivalent a 4.100 milions de viatgers, tres vegades la població de Xina; el seu PIB anual arribaria als 704.400 milions de dòlars, com el de Suïssa. A més, amb la seva activitat llança a l’atmosfera 859 milions de tones de CO² l’any, més del doble que Espanya. Tot plegat segons dades  de les organitzacions Airport Council International (ACI) i Air Transport Action Group (ATAG).

Tot i l’elevat impacte de les emissions de CO² que emeten els avions a tot el món, el sector de l’aviació no està obligat a retre comptes per les seves emissions, el 80% de les quals es generen en trajectes de més de 1.500 quilòmetres. La indústria de l’aviació comercial, que representa el 2% de les emissions globals, està fora de qualsevol regulació internacional. Mentrestant, les emissions no paren de créixer de les 781 milions de tones del 2015 a les 859 del 2017, en línia amb un augment del transport de passatgers cada any.

Ara l’organització Transport and Environment ha publicat un informe de la Comissió Europea que conclou que instaurar una taxa al querosè a la UE (ara inexistent) reduiria un 11% les emissions de CO² dels avions sense que això tingués un impacte negatiu sobre l’economia.

L’aviació comercial emet el 2% de les emissions globals de CO²
Idioma