El sector de l’aviació privada, pendent de l’emergència climàtica.

El sector de l’aviació privada està en auge. Segons informa la firma Honeywell Aerospace, especialista en el tema, s’espera que en els pròxims deu anys s’inverteixin 248.000 dòlars (8.000 nous avions privats) entre multinacionals i multimilionaris.

La preocupació per a les emissions de CO2 estan fent trontollar el negoci, més en aquest sector doncs se sent acorralat per la nova filosofia verd imperant. La pròpia Unió Europea està prenent mesures per reduir les emissions d’aviació al continent i està treballant amb la comunitat internacional per desenvolupar mesures globals.

Segons dades de la Comissió Europea, les emissions directe de l’aviació representen aproximadament el 3% de les emissions totals de gasos d’efecte hivernacle de la UE i més del 2% de les emissions globals. Un exemple de la contaminació que genera és que el nivell d’emissions que una persona fa de mitja durant un any per escalfar la seva casa és igual a un viatge entre Londres i Nova York.

Pel 2020 es projecta que les emissions de l’aviació internacional global siguin aproximadament un 70% més altes que l’any 2005. De fet, justament a Madrid es va celebrar del 2 al 13 de desembre a Madrid la cimera del clima i aquesta pressió social està començant a canviar la mentalitat de les grans empreses.

De moment, estan estudiant mesures per prendre a aquest sector per ser més respectuosos amb el medi ambient. L’alternativa elèctrica també s’ha vist en el sector de l’aviació privada com a un nínxol de mercat a explotar. De moment ja s’estan fent proves a vols de curta distància però encara no han creuat l’oceà Atlàntic.

El sector de l’aviació privada, pendent de l’emergència climàtica.
Idioma